CODE: 98/PE2/JZ59
راهنمای بیمار
هموطن عزیز ، شهروند گرامی :
مقدم شما عزیزان را به مرکز تخصصی خانواده گرامی داشته و از شما به خاطر انتخاب این بیمارستان جهت رفع نیازهای درمانی خود سپاسگزاریم.تمام تلاش خود را می نماییم تا با استفاده از کارکنان مجرب و بکارگیری تکنولوژی روز دنیا،ضمن ارائه خدمات مطلوب ،در جهت رضایت شما گام برداریم .
خشنودی شما الویت نخست ماست و کارکنان این مرکز خود را مفتخر و متعهد به خدمت صادقانه به شما مراجعین محترم دانسته و ایمان دارند رضای خالق ،وابسته به رضای مخلوق است.
بهبود و سلامتی شما آرزوی ماست .
▒ فصل اول : معرفی بیمارستان تخصصی خانواده
مقدمه و تاریخچه بیمارستان تخصصی خانواده :
طراحی بیمارستان تخصصی خانواده درسال 1369انجام گردید. درآن سال هیات موسس وقت اولین ساختمان این مجتمع را با عنوان ” پلی کلینیک تخصصی خانواده ” با هدف ارائه خدمات سرپایی به مراجعین مورد بهره برداری قرار داد .
در سال 1376 اولین بخش درمانی این مجتمع شامل بخش CCU و داخلی افتتاح گردید و همزمان با اهدا پرچم مقدس بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) با نام دارالشفاء قلب رضوی (ع) متبرک گردید .
پس از آن با همت مستمر مسئولین در سال 1383 با نام بیمارستان بهارستان با بهره برداری از بخش های جراحی زنان ، جراحی مردان و اتاق عمل جنرال فعالیت خود را آغاز نمود و در ادامه با احداث و راه اندازی زایشگاه ، اتاق های عمل اختصاصی زنان و زایمان ، ICU ، مامایی و نوزادان گامی دیگر به سوی پیشرفت برداشت و اکنون این بیمارستان با عنوان بیمارستان تخصصی خانواده به عنوان یکی از بیمارستانهای تخصصی درجه یک مثبت در سطح استان با دارا بودن محیطی بسیار زیبا و فضای سبز وسیع در دامنه کوه صفه آماده پذیرش و ارائه خدمات به مردم شریف و عزیز استان می باشد .
بیانیه چشم انداز بیمارستان:
بيمارستان خانواده، خانــواده اي است شنوا و پاســخگو، با محيـطي خــلاق و نــوآور، خاطره سـاز در مراقـبت، اميــدساز در درمـان و نجــات بـخش بيـماران، با هوشـمندي و فنــاوري بالا و فراهمكننده برترين خدمات كيفي در تراز ملّي در سطح استان اصفهان.
بیانیه ارزشهای بیمارستان:
ما در راه دستیابی به چشم انداز ارزشمندمان و عملی نمودن رسالت سازمانی خود به:
– ارزشهای اسلامی و فرهنگ ملی
– احترام به حقوق انسان ها
– رشد و تعالی
– نوآوری و ابتکار
– صداقت و همدلی
– تعامل و مشارکت
– نظم و انضباط
پایبند می باشیم.
بیانیه رسالت بیمارستان:
بیمارستان خصوصی «خانواده» با هدف تأمین و ارتقاء سلامت جامعه، در ارائه خدمات درمانی به مردم شریف اصفهان و استانهای همجوار، پیوسته تلاش می نماید.
سرمایههای انسانی ارزشمند بیمارستان برای ارائه خدمات کیفی، ایمن و بیمارمحور در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی در حوزه درمان مجدانه می کوشند.
هدف مدیریت، بهبود مستمر کیفیت و دستیابی به رشد و تعالی سازمان از طریق توانمندسازی ذینفعان و ترویج تعامل و مشارکت، همدلی و صداقت و ایجاد شور و نشاط پایدار است.
آخرین درجه ارزشیابی:
بیمارستان تخصصی خانواده،در آخرین بازدید مسئولین ذیربط وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی به موجب امتیازات کسب شده به عنوان درجه یک شناخته شده است .
نوع وابستگی:
بیمارستان تخصصی خانواده به صورت خصوصی و زیر مجموعه شرکت خدمات بهداشتی و درمانی صنایع اصفهان (سهامی خاص) اداره می گردد.
تلفنهای تماس ، پیامک و آدرس الکترونیک :
تلفن های تماس :
03136201396 -03136201394 -03136201393 -03136201392-03136201389
شماره پیامک 30007697 همواره فعال و منتظر دریافت پیامهای متنی شما بیماران عزیز می باشد .
لازم به ذکر است شماره تلفنهای ذکر شده به صورت 24 ساعته پاسخگوی افراد بوده و توسط اپراتور، داخلی موردنظرشمافعال میشود . همچنین وب سایت بیمارستان خانواده با عنوان در info@hospital-khanevadeh.irفضای اینترنت فعال بوده و آماده دریافت نظرات شما و همچنین معرفی واحدهای مختلف بیمارستان می باشد .
آدرس پستی : اصفهان – سه راه حکیم نظامی ، بلوار صفه ، بیمارستان تخصصی خانواده کد پستی: 86398-81747
ارتباط با مسئولین بیمارستان :
ارتباط با مسئولین بیمارستان خانواده به صورت حضوری و غیرحضوری جهت مراجعین و بیماران محترم فراهم می باشد . مدیریت و ریاست بیمارستان با شماره تلفن 03136201402 و یا پست الکترونیک ریاست بیمارستان با عنوان Info@khanevadeh-hospital.irآماده پاسخگویی به شما مراجعین عزیز هستند .
همچنین در صورت نیاز با مراجعه حضوری به دفتر مدیریت پرستاری (مترون) و یا تماس با داخلی 3356 ، دسترسی به ایشان امکان پذیر خواهد بود .
بیمه ها و شرکت های طرف قرارداد :
بیمارستان تخصصی خانواده با اکثر سازمانهای بیمه گر و شرکت ها و صنایع استان قرارداد دارد . لیست سازمانهای بیمه گر و شرکت های طرف قرارداد در ادامه آمده است . تعرفه ها طبق تعرفه های وزارت بهداشت و درمان در بخش خصوصی و بر اساس قرارداد با سازمانهای بیمه گر می باشد .
بیمه تکمیلی : بیمار عزیز، در صورت استفاده از بیمه تکمیلی در بیمارستان خانواده ، نیاز به ارائه معرفینامه از سازمان بیمه گر می باشد . جهت اخذ معرفینامه از سازمان بیمه گر مدارک زیر را همراه داشته باشید :
1. کپی صفحه اول و دوم شناسنامه بیمار و همسر جهت انواع زایمان
2. اصل یا کپی دستور بستری پزشک
3. کپی دفترچه بیمه بیمار
4. کارت ملی و شناسنامه بیمار و یا کارت بیمه
لیست بیمه های طرف قرارداد های بستری – سرپایی
قرارداد بستری قرارداد سرپایی طرف قرارداد
* – آتیه سازان حافظ
* * بانک تجارت
* * بانک رفاه کارگران
– * بانک صادرات
* * بانک سپه
* * بانک کشاورزی
* * بانک ملت
* * بانک ملی
* – بیمه میهن
* – بیمه آسیا
* – بیمه البرز
* * بیمه ایران
* – بیمه پارسیان
* * بیمه دانا
* * بیمه بانک صنعت و معدن
* – بیمه رازی
* – بیمه سامان
* – بیمه سینا
* – بیمه کار آفرین
* – بیمه کوثر
* * خدمات درمانی نیروهای مسلح
* * سازمان تامین اجتماعی
* * خدمات درمانی کارکنان دولت
* * وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
* * شرکت پنها
* بازنشسته شرکت نفت
* – نفت فلات قاره
* – هواپیمایی هما
* * شهرداری اصفهان
* * سازمان صدا وسیما
* – معاونت درمان(تصادفات)
* * توسعه صادرات ایران
* – بیمه معلم
* * کانون سردفتران و دفتریاران
* * مهمات سازی
* – بیمه میهن
نرخ هتلینگ
4-1389
ردیف شرح خدمات
تعرفه آزاد
(به ریال) تعرفه بیمارستان
تخصصی خانواده
(به ریال) پرداختی بیماران بیمه های تامین – خدمات
( به ریال) پرداختی دفاتر نیروهای مسلح (به ریال)
1 تخت روز CCU 12.296.000 12.296.000 8.483.600 2.980.000
2 تخت روز ICU-NICU 19.245.000 19.245.000 11.619.300 4.665.000
3 اتاق خصوصی 9.624.000 9.624.000 7.980.600 3.885.000
4 اتاق دو تخته 7.485.000 7.485.000 5.841.600 1.815.000
5 اتاق عمومی 5.346.000 5.346.000 3.702.600 1.295.000
6 تخت روز نوزاد 3.743.000 3.743.000 2.920.400 907.000
7 تخت روز نوزاد بیمار 5.346.000 5.346.000 4.195.000 1.295.000
8 هزینه همراه 1.069.000 براساس اقامت وتخت روز براساس اقامت وتخت روز بر اساس اقامت وتخت روز
تبصره :
1- به کلیه مبالغ بالا 6% بعنوان خدمات پرستاری اضافه می گردد0
2- هزینه های همراه ،تفاوت غذا، تفاوت اتاق خصوصی و دو تخته و کلیه لوازم مصرفی جهت بیمه های تکمیلی و سایر بیمه ها به عهد بیمار می باشد0
3- تخت روز بستری براساس اقامت بیمار می باشد .
4- سایر بیمه ها براساس قرارداد فی مابین دریافت می گردد.
▒ فصل دوم : بخش های مختلف بیمارستان
بخش های بستری و امکانات آن :
بیمارستان تخصصی خانواده با دارا بودن بخشهای تخصصی بستری ذیل آماده ارائه خدمت به بیماران گرامی می باشد .در پایان کتابچه، در مورد هر بخش جداگانه توضیح داده شده است .
– بخش اورژانس
– جراحی 2
– بخش نوزادان و بخش ویژه NICU
– بخش جراحی زنان و اطفال
– بخش جراحی مردان
– بخش دپارتمان بیماران بین الملل (IPD )
– بخش مامایی
– بخش زایشگاه
– اورژانس زایشگاه و بلوک زایمان
– بخش اتاق عمل زنان
– بخش ICU
– بخش اتاق عمل جنرال
– بخش داخلی
– بخش CCU
امکانات اتاق بیمار:
• در بخش ها در هر اتاق امکاناتی نظیر یخچال ، تلفن داخلی ، کمد ، میز ، زنگ احضار پرستار ، جانماز و سجاده ، سنگ تیمم ، سرویس بهداشتی و حمام وجود دارد . تخت بیماران قابلیت تغییر ارتفاع با توجه به راحتی بیمار را دارند .تخت ها مجهز به قفل چرخ و نرده محافظ جهت حفظ ایمنی بیمار و جلوگیری از سقوط هستند . قبل از تغییر ارتفاع یا تغییر حالت تخت و خروج بیمار از تخت با پرستار مشورت کنید . جهت انتقال بیماران صندلی چرخ دار و برانکارد موجود می باشد .
واحد های پلی کلینیک :
واحد های پلی کلینیک روزانه به جز ایام تعطیل و بر اساس برنامه حضور متخصصین در درمانگاه ها دایر می باشند . هر واحد در زمان حضور متخصص مورد نظر در درمانگاه فعالیت خواهد داشت.
کلیه واحدهای پلی کلینیک در ساختمان مرکزی شماره 17 واقع می باشند . واحد های پلی کلینیک عبارتند از :
– کلینیک تخصصی چشم پزشکی – کلینیک تخصصی اطفال
– کلینیک تخصصی داخلی – کلینیک تخصصی پوست
– کلینیک فوق تخصصی ارولوژی – کلینیک تخصصی ارتوپدی
– کلینیک تخصصی مغزو اعصاب – کلینیک تخصصی داخلی عفونی
– کلینیک تخصصی نفرولوژی – کلینیک تخصصی فوق گوش و حلق و بینی
– کلینیک فوق تخصصی روانپزشکی – کلینیک فوق تخصصی گوارش
– کلینیک فوق تخصصی ریه – کلینیک فوق تخصصی جراحی
– کلینیک فوق تخصصی غدد – کلینیک تخصصی IUI وآندرولوژی
– کلینیک تخصصی دندانپزشکی – کلینیک تخصصی طب فیزیکی وتوانبخشی
– کلینیک تخصصی طب پزشکی ورزش – کلینیک تخصصی زنان
– کلینیک تخصصی وفوق تخصصی زنان
واحدهای تشخیصی پلی کلینیکی :
واحدهای پلی کلینیک روزانه به جز ایام تعطیل و بر اساس برنامه حضور متخصصین در درمانگاه ها دایر می باشند .هر واحد در زمان حضور متخصص مورد نظر در درمانگاه فعالیت خواهد داشت . کلیه واحدهای پلی کلینیک در ساختمان مرکزی شماره 17 واقع می باشند .واحدهای پلی کلینیک عبارتند از:
– واحد اکوکاردیوگرافی قلب (قلب)
– واحد تست ورزش (قلب)
– واحد الکترومیوگرافی (عصب و عضله )
– واحدرفرکتومتری (بینایی سنجی )
– واحدفتوتراپی (پوست)
– واحد اسپیرومتری(ریه )
– واحد ادیومتری (شنوایی سنجی )
– واحد الکتروآنسفالوگرافی (نوار مغز)
– واحد کولونوسکوپی و آندوسکوپی (گوارش)
– واحد برونکوسکوپی (ریه)
واحدهای پاراکلینیکی :
– داروخانه :
داروخانه بیمارستان در سالن انتظار و روبروی سالن انتظار بیماران واقع شده است . ساعت کار داروخانه 24 ساعته بوده و در تمام اوقات شبانه روز آماده ارائه خدمت به بیماران عزیز می باشد .
– واحد فیزیوتراپی :
این واحد در ضلع شرقی بیمارستان در ساختمان شماره 6 مجاورخیابان صفه واقع شده است با توجه به رویکردهای جدید در علم فیزیوتراپی در خصوص اصلاح سیستم اسکلتی و تمرینات اصلاحی و ماساژ درمانی به همراه استفاده بجا از الکتروتراپی ،افتخار دارد که با کیفیت بالا و تجهیزات بروز از ساعت 00/8 صبح الی 0016/عصرآماده ارائه خدمت به بیماران عزیز می باشد .
کلینیک فیزیوتراپی بیمارستان تخصصی خانواده تحت پوشش اکثر بیمه های درمانی است.
– آزمایشگاه :
آزمایشگاه در ساختمان مرکزی شماره 17 قسمت کلینیک طبقه همکف ، منتهی الیه راهرو اصلی قرار دارد که کلیه آزمایشات مراجعین سرپایی و بیماران بستری با قراردادهای مختلف سازمانهای بیمه گر را انجام می دهد . آزمایشگاه به صورت شبانه روزی در خدمت بیماران است .
– تصویر برداری :
واحد رادیولوژی در ساختمان مرکزی شماره 17 قسمت کلینیک طبقه همکف ابتدای راهرو واقع شده است که کلیه امور مربوط به انجام گرافی های مختلف از جمله گرافی های ساده ،گرافی رنگی تحت فلورسکوپی و گرافی خاص شامل OPGدندان و لترال سفال و ماموگرافی دیجیتال می باشد و انجام می دهد . واحد مذکور به صورت شبانه روزی فعالیت می کند . واحد سونوگرافی در شیفت صبح دایر می باشد که مجهزبه دستگاه سونوگرافی داپلر می باشد که در ساعات مقرر آماده ارائه خدمت به بیماران محترم می باشد .همچنین سی تی اسکن مولتی اسلایس مجهز به فلوروسکوپی جهت نمونه برداری های دقیق (بیوپسی)میباشد.
– واحد تغذیه
این واحد در طبقه دوم ساختمان شماره 17 واقع شده است و روز های سه شنبه جهت انجام مشاوره تغذیه در خدمت بیماران محترم می باشد 0
سایر بخش های بیمارستان :
– دفتر پرستاری :
دفتر پرستاری در ساختمان شماره 9 جنب ورودی ساختمان شماره 8 واقع گردیده است.
در محل مربوطه مدیر پرستاری در شیفت صبح و سوپروایزر بالینی در تمام ساعات شبانه روز حضور دارند.
شایان ذکر است دفتر پرستاری یکی از محلهای پاسخگویی به شکایات،انتقادات و پیشنهادات مراجعین محترم می باشد.
– دفتر بهبود کیفیت:
دفتر بهبود کیفیت در ساختمان مرکزی شماره 17 طبقه اول جنب داندانپزشکی واقع شده است که در حیطه اعتبار بخشی و بهبود کیفیت بیمارستان مطابق استانداردها فعالیت می کند . واحد ایمنی بیمار در دفتر بهبود کیفیت مستقر است و در راستای کاهش خطرات که موجب آسیب سهوی به بیمار می شود فعالیت می نماید و آسیب بیمار از خطاهای پزشکی و غیره را کاهش می دهد.در این راستا نظرات و دیدگاههای شما عزیزان می تواند ما را در برنامه ریزی و بهبود کیفیت خدمات یاری رساند .
دفترارتباط مردمی و رسیدگی به شکایات و انتقادات و پیشنهادات :
درصورت وجود هرگونه مساله یا شکایت و یا پیشنهاد طبق راهنمای رسیدگی به شکایات که ضمیمه کتابچه می باشد ، اقدام نمایید. صندوقهای شیشه ای شفاف مخصوص انتقادات ، پیشنهادات و شکایات می باشدکه در هر بخش و در سالن های اصلی مستقر می باشد. جهت ارائه انتقادات و پیشنهادات خود از فرم های مخصوص که در کنار صندوق ها تعبیه شده است ، استفاده نمایید . همچنین جهت استفاده از نظرات شما فرم های نظر سنجی توسط بیماریاران و یا منشی های بخش ها به شما ارائه می گردد 0 فرم های تکمیل شده را در زمان ترخیص در صندوق ایستگاه نگهبانی قرار دهید 0
شماره پیامک 30007697و شماره تلفن گویای 36201401 آماده دریافت پیام های شما می باشد .
واحد مدیریت آموزش و آموزش به بیمار :
واحدآموزش وآموزش به بیمار در ساختمان شماره 17واقع شده و در ساعات اداری فعال می باشد .. آموزش بیماران در مراحل مختلف حین پذیرش ، بستری و ترخیص با ارائه آموزش به صورت چهره به چهره ، جزوه آموزشی ، کلاس گروهی توسط همکاران در بخش ها انجام می شود . در خصوص بیماریهای فشار خون و دیابت وچاقی ، اضافه وزن ،کم تحرکی و راهنمای ترک دخانیات وترک الکل در این واحد از ساعت 10 تا 12 صبح آموزش همگانی برای مراجعین انجام می شود . ضمناً شما می توانید به جزوات آموزشی این واحد در سایت بیمارستان قسمت آموزش بیماران دسترسی داشته باشید .
واحد پذیرش :
پذیرش مرکزی در محل ورودی ساختمان شماره 18 سمت چپ درب ورودی اصلی ساختمان واقع شده است و پذیرش بیماران بستری ، سرپایی و اتاق عمل در این محل صورت می گیرد . واحد مربوطه به صورت 24ساعته فعالیت می کند. درفلوچارت پذیرش (پیوست شماره 1و2) نحوه پذیرش بیماران سرپایی و بستری در ساعات مختلف شبانه روز بیان شده است .پذیرش بیماران اورژانس و اورژانسی در واحد اورژانس انجام می شود.پذیرش بیماران در شب در اورزانس انجام می شود .
واحد ترخیص :
واحد ترخیص در ساختمان شماره 17 واقع شده است که عملیات ترخیص بیماران بستری بخش ها را انجام می دهد . بخش مربوطه از ساعت 30/7 صبح لغایت 30/19 فعالیت کرده و وظیفه محاسبه و صدور صورت حساب هزینه های بیمارستانی به بیماران را عهده دار می باشد . روند ترخیص در زمانهای مختلف و روزهای تعطیل در فلوچارت ترخیص(پیوست شماره 3و4) بیان شده است .
نگهبانی و اطلاعات :
نگهبانی و اطلاعات بیمارستان پنج قسمت از ورودیها را پوشش می دهد . قسمت اول درب ورودی بیمارستان می باشد . قسمت دوم در محل ورودی بخش های نوزادان ، مامایی و جراحی زنان و مردان و قسمت سوم محل ورودی اتاقهای عمل ،زایشگاه ، ICU ، قسمت چهارم در ورودی بخش اورژانس و قسمت پنجم در ورودی ساختمان قلب می باشد . فعالیت بخش نامبرده در پنج قسمت مذکور به صورت 24 ساعته بوده و وظیفه حراست و همچنین اطلاع رسانی به بیماران و مراجعان را به عهده دارد .
واحد مدیریت اطلاعات سلامت (ارائه اطلاعات پرونده – صدور گواهی ولادت ):
این واحد در ساختمان مرکزی شماره 17 و در مجاورت ساختمان کلینیک پوست است که بایگانی پرونده های پزشکی و ارائه مدارک پزشکی به بیمار طبق قوانین مربوطه را عهده دار است . شما می توانید در صورت نیاز به کپی مدارک پزشکی خود طبق مقررات به واحد مدارک پزشکی مراجعه و درخواست خود را اعلام نمایید .
جهت دریافت گواهی ولادت پس از تسویه حساب و دریافت کارت نوزاد از واحد ترخیص در ساعت اداری (8 الی 13 ) با به همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی پدر و مادر نوزاد به واحد مدارک پزشکی مراجعه نمایید .
▒ فصل سوم : راهنمای ساختمانها و بخش ها
ساختمان مرکزی :
ساختمان مرکزی که در منتهی الیه پارکینگ قراردارد که شامل 2 قسمت است :
1- ساختمان شماره 17 که شامل واحد های کلینیک و پاراکلینیک ، عینک سازی ، پزشک خانواده ، دندانپزشکی ، رادیولوژی ،سونوگرافی، آزمایشگاه ، اسناد پزشکی ، درآمد و ترخیص ، واحد مدیریت اطلاعات وسلامت ، دفتر بهبود کیفیت و دفتر آموزش و آموزش به بیمار می باشد .
2- ساختمان شماره 18 شامل بخش های بستری جراحی مردان و زنان، بخش دپارتمان بیماران بین الملل، اورژانس ، بخش جراحی2، مامایی، زایشگاه ، اتاقهای عمل ، ICU ، نوزادان ( NICU )،اورژانس مامایی و بلوک زایمان ، پذیرش اصلی، صندوق مرکزی ، داروخانه ، فروشگاه مواد غذایی می باشد .
ساختمان کلینیک زنان ( شماره 13) :
ساختار فیزیکی این بنا هشت ضلعی می باشد و در کنار ساختمان چکاپ قراردارد که در منتهی الیه مسیر ورودی اصلی بیمارستان به سمت راست واقع شده است . در این ساختمان خدمات سونوگرافی حاملگی وکلاس های آموزشی شیردهی و دیگر خدمات زنان و مامایی ارائه می گردد ،و همچنین کلینیک IUIدر این مرکز قرار دارد .
• باغ مادران
باغ مادران به منظور تامین حفظ و ارتقای سلامت مادران و بهبود شرایط زایمانی ، با توجه به رضایت مادران از خدمات ارائه شده و محلی مناسب جهت تسهیل زایمان ، کاهش استرس و ترس از زایمان ساخته شده است
ساختمان سنجش سلامت ( شماره 12 ):
ساختمان سنجش سلامت در مجاورت ساختمان زنان در منتهی الیه ورودی خودرویی اصلی بیمارستان به سمت راست واقع شده است . در این واحد خدمات کلینیک تخصصی معاینات سلامت به شرح ذیل صورت می گیرد :
– معاینه توسط متخصص طب کار
– شناسایی و اندازه گیری عوامل زیان آورمحیط کار توسط کارشناسان بهداشت حرفه ای
– ارزیابی مشاغل سخت و زیان آور
– مشاوره روانشناسی – اپتومتری – ادیومتری – اسپیرومتری – نمونه گیری و آزمایش طبی – واکسیناسیون – EKG – رادیولوژی و سونوگرافی
– طراحی و اجرای روشهای پیگیری ، ایمنی و حفاظت فردی
– ارائه و گزارش جامع نرم افزاری و خلاصه پرونده فردی از نتایج معاینات
– واحد پیگیری مشکلات و بیماری های مشخص شده (Follow up)
– اودیومتری ( شنوایی سنجی ) جهت نوزادانی که در بیمارستان متولد گردیده اند
ساختمان اداری و سالن اجتماعات ( شماره 21 ) :
ساختمان اداری که در قسمت غرب ساختمان مرکزی قرار دارد دارای بخش های دفتر مدیریت و دفتر ریاست، امور مالی ، حسابداری ،کارگزینی ، امور سهام ، معاونت پشتیبانی و سالن اجتماعات می باشد و انتهای آن به آشپزخانه و لندری مشرف می باشد .
کلینیک ترمیم زخم ( شماره 22 ) :
کلینیک تخصصی روشهای نوین درمان زخم بیمارستان خانواده اصفهان فعالیت خود را به عنوان اولین مرکزتخصصی روشهای نوین درمان زخم ایران از سال 1388 شروع نموده و با اتکا به دانش روز دنیا و با
همکاری پزشک متخصص عفونی و کارشناس تخصصی مدیریت و درمان زخم و استفاده از روشهای نوین درمانی و دستگاههای مکمل درمان زخم از جمله لیزرتراپی،وکیوم تراپی،فتوتراپی،ازون تراپی در زمینه مراقبت و درمان پیشرفته انواع زخم های:
– زخم پای دیابتی – زخم های ترمیم نشده محل شکستگی ها وجراحی ها
– زخم بستر – زخم های بدخیم و کانسرها
– زخم های عروقی – انواع سوختگی ها
– آماده سازی سریع بستر زخم ها قبل از گرافت
– و مراقبتهای تخصصی انواع استومی(کولوستومی،ایلئوستومی ویوروستومی)فعالیت می نمایند 0
ساختمان قلب امام رضا (شماره 11 ):
ساختمان داخلی دقیقا روبروی درب ورودی اصلی بیمارستان می باشد و شامل بخش های کلینیک قلب ، گوارش (آندوسکوپی _کولونوسکوپی) وکلینیک ریه در طبقه همکف و بخش های بستری داخلی و ccu در طبقه اول می باشد .
▒ فصل چهارم امور رفاهی بیمارستان :
نمازخانه :
یک نمازخانه مرکزی در محوطه بیمارستان در ضلع سمت راست پارکینگ واقع می باشد . هر بخش بستری در بیمارستان یک فضای اختصاصی نمازخانه دارد و هر اتاق نیز مجهز به سجاده و جانماز می باشد . همچنین تمام اماکن مذکور مجهز به نشانگر قبله نما می باشند .
فروشگاه مواد غذایی :
فروشگاه مواد غذایی و مصرفی در ساختمان شماره 18 سمت راست درب ورودی روبروی پذیرش واقع شده است و ساعات فعالیت آن در تابستان 7 صبح الی 10 شب و در زمستان 7 صبح الی 9 شب می باشد .
بانک :
بانک در ساختمان مرکزی شماره 17 واقع شده و در ساعت اداری 30/8 صبح لغایت 30/13 عصر فعالیت می کند . بانک ملی مستقر در بیمارستان یک واحد خودپرداز داشته که 24 ساعته درخدمت مراجعان و بیماران می باشد . خود پرداز بانک کشاورزی وهمچنین خود پرداز بانک صادرات در سالن انتظار ساختمان شماره 18 جنب فروشگاه مواد غذایی قرار دارد .
گل فروشی :
در سمت چپ درب اصلی بیمارستان واقع شده است که از ساعت 8:30 صبح تا 19:00 به صورت یکسره آماده ارائه خدمت می باشد .
ساعات توزیع غذا :
– صحبانه 5:45 تا 6 صبح و بخش قلب 6 صبح تا 6:15 صبح
– ناهار :3012 تا 13:05
– شام 18:30تا 20:30
ساعات ملاقات :
همه روزه از ساعات 00/15 الی 00/16 بعدازظهر و ICU از ساعت 00/15 الی 15:30می باشد .
محل تلفن های عمومی و رایگان :
تعداد تلفن های عمومی در بیمارستان 3 عدد می باشد که در جنب بانک ملی ، ورودی اورژانس ، ورودی ساختمان اداری قرار دارند .
جهت برقراری ارتباط با خارج از بیمارستان می توانید با تلفن داخل اتاق شماره داخلی 118 را گرفته و به اپراتور مخابرات شماره مورد نظر خود را جهت برقراری ارتباط اعلام فرمایید .
سامانه نوبت دهی تلفنی :
مراجعه کنندگان عزیز می توانند جهت اخذ نوبت با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایند :
33033051
پارکینگ :
پارکینگ شماره 1 روبروی ساختمان مرکزی شماره 18( جهت بیماران و همکاران ) وپارکینگ شماره 2 در پشت ساختمان مرکزی شماره 18(جهت پرسنل بیمارستان ) ،جنب ساختمان اداری واقع شده است . به صورت 24ساعته در خدمت مراجعین می باشند .
سرویسهای بهداشتی :
چهار سرویس بهداشتی عمومی به تفکیک مردانه و زنانه در بیمارستان وجود دارد که یکی در مجاورت پله های کلینیک درطبقه همکف ساختمان شماره 17 می باشد ، دومی جنب نمازخانه مرکزی واقع در محوطه بیمارستان ، و سومی ورودی بخش اورژانس وچهارمی در کنار کلینیک قلب بانوان وقسمت مردانه درکنار آبدارخانه قلب قرار گرفته است . در کلیه بخش ها نیز سرویس بهداشتی جهت بیماران وجود دارد .
اتاق مادر،همراه نوزاد:
در ساختمان شماره 17 در نزدیکی خودپرداز واقع شده است .جهت مادرانی است که نوزادشان در بخش نوزادان بستری می باشند .این اتاق شامل تخت جهت استراحت مادر ،دستشویی ،حمام و یخچال می باشد .
اطلاع رسانی خدمات بیمه و نحوه ملاقات با کارشناسان بیمه در بیمارستان :
کارشناسان بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی در شیفت صبح از ساعت 8 صبح تا ساعت 12 ظهر وکارشناس نیروهای مسلح شنبه و چهارشنبه از ساعت 8 تا 12 ظهر در اتاق کارشناسان بیمه در ساختمان شماره 17 جهت راهنمایی حضور دارند 0
راهنمای مدارک موردنیاز جهت ترخیص بیمار به تفکیک بیمه های مختلف :
الف:چنانچه بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستید :
1. کپی دفترچه بیمه دو برگ 2 . برگ دستور بستری از دفترچه بیمار 3. اصل دفترچه بیمه بیمار
ب:چنانچه بیمه شده سازمان خدمات درمانی کارکنان دولت هستید:
1. اصل دفترچه بیمه 2.کپی دفترچه بیمه دو برگ 3. برگ دستور بستری
اگر بیمه جهت نوزاد باشد : 1.کپی دفترچه بیمه مادر دو برگ و کپی دفترچه بیمه پدریک برگ 2.کپی شناسنامه پدر و مادر صفحه اول و دوم یک برگ 3 .کپی گواهی ولادت یک برگ و برگ دستور بستری
ج :چنانچه بیمه شده خدمات درمانی سایر اقشار و ایرانیان هستید :
1. اصل دفترچه بیمه 2 .کپی دفترچه بیمه 3 . برگ دستور بستری از دفترچه بیمار
اگر بیمه جهت نوزاد است نوزاد حتما دفترچه داشته باشد : کپی دفترچه نوزاد و مادر یک برگ
د : چنانچه بیمه شده سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح هستید:
1.اصل دفترچه بیمه 2.کپی دفترچه دو برگ 3.برگ سفید و قرمز جهت دستور بستری
نوزاد باید حتما دفترچه بیمه داشته باشد .
ه : چنانچه بیمه شده بیمه دانا هستید:
1.کپی دفترچه دو برگ 2.کپی کارت تکمیلی 3.برگ دفترچه بیمه 4 .ریز ویزیت 5.اصل دفترچه
و:چنانچه بیمه شده بیمه ایران فولاد هستید:
1.اصل دفترچه 2.برگ دفترچه بیمه 3.کپی دفترچه دو برگ 4. معرفی نامه ایران
ز:چنانچه بیمه شده بانک ها هستید:
1.معرفی نامه از بانک 2. برگ دفترچه جهت دستور بستری
ح:دریافت گواهی ولادت :
پس از تسویه حساب و دریافت کارت نوزاد از واحد ترخیص در ساعت اداری (8 الی 13 )با به همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی پدر و مادر نوزاد به واحد مدارک پزشکی مراجعه نمایید .
▒ فصل پنجم منشور حقوق بیمار :
منشور حقوق بیمار :
– بينش و ارزش :
يكايك افراد جامعه متعهد به حفظ و احترام به كرامت انسان ها مي باشند.اين امر در شرايط بيماري از اهميت ويژه اي برخوردار است. بر اساس قانون اساسي توجه به كرامت والاي انساني از اصول پايه نظام جمهوري اسلامي بوده ، دولت موظف است خدمات بهداشتي – درماني را براي يكايك افراد كشور تأمين كند. بر اين اساس ارائه خدمات سلامت بايد عادلانه و مبتني بر احترام به حقوق و رعايت كرامت انساني بيماران صورت پذيرد.
اين منشور با توجه به ارزشهاي والاي انساني و مبتني بر فرهنگ اسلامي و ايراني و بر پايه برابري كرامت ذاتي تمامي گيرندگان خدمات سلامت و با هدف حفظ ، ارتقا و تحكيم رابطه انساني ميان ارائه كنندگان و گيرندگان خدمات سلامت تنظيم شده است.
حقوق بيمار:
1-دريافت مطلوب خدمات سلامت حق بيمار است.
– ارائه خدمات سلامت بايد:
1-1)شايسته شان و منزلت انسان و با احترام به ارزشها، اعتقادات فرهنگي و مذهبي باشد ؛
2-1)بر پايهي صداقت، انصاف،ادب و همراه با مهرباني باشد ؛
3-1)فارغ از هرگونه تبعيض از جمله قومي، فرهنگي، مذهبي، نوع بيماري و جنسيتي باشد ؛
4-1)بر اساس دانش روز باشد ؛
5-1)مبتني بر برتري منافع بيمار باشد ؛
6-1)در مورد توزيع منابع سلامت مبتني بر عدالت و اولويت هاي درماني بيماران باشد ؛
7-1)مبتني بر هماهنگي اركان مراقبت اعم از پيشگيري، تشخيص، درمان و توانبخشي باشد ؛
8-1)به همراه تامين كليه امكانات رفاهي پايه و ضروري و به دور از تحميل درد و رنج و محدوديتهاي غيرضروري باشد ؛
9-1)توجه ويژهاي به حقوق گروههاي آسيبپذير جامعه از جمله كودكان،زنان باردار، سالمندان، بيماران رواني، زندانيان، معلولان ذهني و جسمي و افراد بدون سرپرست داشته باشد ؛
10-1)در سريعترين زمان ممكن و با احترام به وقت بيمار باشد ؛
11-1)با در نظر گرفتن متغيرهايي چون زبان، سن و جنس گيرندگان خدمت باشد ؛
12-1)در مراقبتهاي ضروري و فوري (اورژانس)، بدون توجه به تأمين هزينهي آن صورت گيرد. در موارد غيرفوري(الكتيو) بر اساس ضوابط تعريف شده باشد ؛
13-1)در مراقبتهاي ضروري و فوري (اورژانس)، در صورتي كه ارائه خدمات مناسب ممكن نباشد، لازم است پس از ارائهي خدمات ضروري و توضيحات لازم، زمينه انتقال بيمار به واحد مجهز فراهم گردد؛
14-1)در مراحل پاياني حيات كه وضعيت بيماري غير قابل برگشت و مرگ بيمار قريب الوقوع مي باشد با هدف حفظ آسايش وي ارائه گردد. منظور از آسايش كاهش درد و رنج بيمار، توجه به نيازهاي رواني، اجتماعي، معنوي و عاطفي وي و خانوادهاش در زمان احتضار ميباشد. بيماردر حال احتضار حق دارد در آخرين لحظات زندگي خويش با فردي كه ميخواهد همراه گردد.
2- اطلاعات بايد به نحو مطلوب و به ميزان كافي در اختيار بيمار قرار گيرد.
1-2)محتواي اطلاعات بايد شامل موارد ذيل باشد:
1-1-2)مفاد منشور حقوق بيمار در زمان پذيرش ؛
2-1-2)ضوابط و هزينههاي قابل پيش بيني بيمارستان اعم از خدمات درماني و غير درماني و ضوابط بيمه و معرفي سيستم هاي حمايتي در زمان پذيرش ؛
3-1-2)نام، مسؤوليت و رتبهي حرفهاي اعضاي گروه پزشكي مسئول ارائه مراقبت از جمله پزشك، پرستار و دانشجو و ارتباط حرفهاي آنها با يكديگر؛
4-1-2)روشهاي تشخيصي و درماني و نقاط ضعف و قوت هر روش و عوارض احتمالي آن ، تشخيص بيماري، پيش آگهي و عوارض آن و نيز كليهي اطلاعات تأثيرگذار در روند تصميمگيري بيمار
5-1-2)نحوهي دسترسي به پزشك معالج و اعضاي اصلي گروه پزشكي در طول درمان ؛
6-1-2)كليهي اقداماتي كه ماهيت پژوهشي دارند.
7-1-2)ارائه آموزشهاي ضروري براي استمرار درمان ؛
2-2نحوهي ارائه اطلاعات بايد به صورت ذيل باشد :
1-2-2)اطلاعات بايد در زمان مناسب و متناسب با شرايط بيمار از جمله اضطراب و درد و ويژگيهاي فردي وي از جمله زبان، تحصيلات و توان درك در اختيار وي قرار گيرد، مگر اينكه:
– تأخير در شروع درمان به واسطهي ارائهي اطلاعات فوق سبب آسيب به بيمار گردد؛ (در اين صورت انتقال اطلاعات پس از اقدام ضروري، در اولين زمان مناسب بايد انجام شود.)
-بيمار عليرغم اطلاع از حق دريافت اطلاعات، از اين امر امتناع نمايد كه در اين صورت بايد خواست بيمار محترم شمرده شود، مگر اينكه عدم اطلاع بيمار، وي يا سايرين را در معرض خطر جدي قرار دهد ؛
2-2-2)بيمار ميتواند به كليهي اطلاعات ثبتشده در پروندهي باليني خود دسترسي داشته باشد و تصوير آن را دريافت نموده و تصحيح اشتباهات مندرج در آن را درخواست نمايد.
3- حق انتخاب و تصميمگيري آزادانه بيمار در دريافت خدمات سلامت بايد محترم شمرده شود.
1-3)محدوده انتخاب و تصميمگيري درباره موارد ذيل ميباشد:
1-1-3)انتخاب پزشك معالج و مركز ارائهكنندهي خدمات سلامت در چارچوب ضوابط ؛
2-1-3)انتخاب و نظر خواهي از پزشك دوم به عنوان مشاور ؛
3-1-3) شركت يا عدم شركت درهر گونه پژوهش، با اطمينان از اينكه تصميمگيري وي تأثيري در تداوم و نحوه دريافت خدمات سلامت نخواهد داشت ؛
4-1-3)قبول يا رد درمان هاي پيشنهادي پس از آگاهي از عوارض احتمالي ناشي از پذيرش يا رد آن مگر در موارد خودكشي يا مواردي كه امتناع از درمان شخص ديگري را در معرض خطر جدي قرار ميدهد؛
5-1-3)اعلام نظر قبلي بيمار در مورد اقدامات درماني آتي در زماني كه بيمار واجد ظرفيت تصميمگيري ميباشد ثبت و بهعنوان راهنماي اقدامات پزشكي در زمان فقدان ظرفيت تصميمگيري وي با رعايت موازين قانوني مد نظر ارائه كنندگان خدمات سلامت و تصميمگيرنده جايگزين بيمار قرار گيرد.
2-3)شرايط انتخاب و تصميمگيري شامل موارد ذيل ميباشد:
1-2-3)انتخاب و تصميمگيري بيمار بايد آزادانه و آگاهانه ، مبتني بر دريافت اطلاعات كافي و جامع (مذكور در بند دوم) باشد ؛
2-2-3)پس از ارائه اطلاعات، زمان لازم و كافي به بيمار جهت تصميمگيري و انتخاب داده شود.
4-ارائه خدمات سلامت بايد مبتني بر احترام به حريم خصوصي بيمار(حق خلوت) و رعايت اصل رازداري باشد.
1-4)رعايت اصل رازداري راجع به كليهي اطلاعات مربوط به بيمار الزامي است مگر در مواردي كه قانون آن را استثنا كرده باشد .
2-4)در كليهي مراحل مراقبت اعم از تشخيصي و درماني بايد به حريم خصوصي بيمار احترام گذاشته شود. ضروري است بدين منظوركليهي امكانات لازم جهت تضمين حريم خصوصي بيمار فراهم گردد.
3-4)فقط بيمار و گروه درماني و افراد مجاز از طرف بيمار و افرادي كه به حكم قانون مجاز تلقي ميشوند ميتوانند به اطلاعات دسترسي داشته باشند.
4-4)بيمار حق دارد در مراحل تشخيصي از جمله معاينات، فرد معتمد خود را همراه داشته باشد. همراهي يكي از والدين كودك در تمام مراحل درمان حق كودك مي باشد مگر اينكه اين امر بر خلاف ضرورتهاي پزشكي باشد.
5-دسترسي به نظام كارآمد رسيدگي به شكايات حق بيمار است.
1-5) هر بيمار حق دارد در صورت ادعاي نقض حقوق خود كه موضوع اين منشور است، بدون اختلال در كيفيت دريافت خدمات سلامت به مقامات ذي صلاح شكايت نمايد ؛
2-5)بيماران حق دارند از نحوه رسيدگي و نتايج شكايت خود آگاه شوند ؛
3-5)خسارت ناشي از خطاي ارائه كنندگان خدمات سلامت بايد پس از رسيدگي و اثبات مطابق مقررات در كوتاهترين زمان ممكن جبران شود.
در اجراي مفاد اين منشور در صورتي كه بيمار به هر دليلي فاقد ظرفيت تصميمگيري باشد، اعمال كليهي حقوق بيمار- مذكور در اين منشور- بر عهدهي تصميمگيرندهي قانوني جايگزين خواهد بود. البته چنانچه تصميمگيرندهي جايگزين بر خلاف نظر پزشك، مانع درمان بيمار شود، پزشك ميتواند از طريق مراجع ذيربط درخواست تجديد نظر در تصميمگيري را بنمايد.
چنانچه بيماري كه فاقد ظرفيت كافي براي تصميمگيري است، اما ميتواند در بخشي از روند درمان معقولانه تصميم بگيرد، بايد تصميم او محترم شمرده شود .
نکات قابل توجه بهداشتی و ایمنی و مسئولیت های بیمار و همراهان :
1.برعهده گرفتن مسئولیت سلامت خود .
2.لطفاً با تیم درمان در ارائه شرح حال کامل ، سوابق دارویی ، اجرای صحیح و به موقع دستورات پرسنل درمانی همکاری نمایید .
3. قوانین بیمارستان در راستای بهبود روند درمان شماست لطفاً به آنها احترام بگذارید .
4. اعتماد به پزشک و تیم درمان موفقیت درمان شما را افزایش می دهد .
5. احترام به حقوق سایر بیماران شایسته شخصیت شماست .
6. تلاش در جهت اصل امانتداری (حفظ ، نگهداری وپاسداری از تجهیزات ، ابزارها و فضاهای درمانی).
7. حفظ بهداشت فردی ، عمومی و محیط بیمارستان نقش موثری در کمک به شما دارد.
8. همراه داشتن دفترچه بیمه تا زمان ترخیص می تواند مراحل اداری کار شما را تسریع نماید .
9. اطلاعات مربوط به وضعیت بیمار خود را از مانیتور نصب شده در سالن انتظار مشاهده فرمایید.
10. به منظور حفظ سلامت کودکان خود از آوردن اطفال در بخش های بستری بپرهیزید .
11. خلاصه پرونده و کارت مربوط به شناسایی عفونت بیمارستانی را پس از ترخیص از منشی بخش دریافت نمایید .
12. استعمال دخانیات در فضاهای داخلی منجر به آسیب به بیمار و سایرین می شود از اینکه ما را در ارائه خدمات یاری می کنید سپاسگزاریم .
13. از اینکه شئونات اسلامی را رعایت می فرمایید صمیمانه سپاسگزاریم .
14. از بلند کردن صدای تلویزیزن ، تلفن همراه ، صحبت کردن در راهروهاجداً خودداری فرمایید .
15. دستبند شناسایی خود را تا زمان خروج از بیمارستان از دست خود جدا نکنید و در صورت مشکل به پرستار اطلاع دهید .
16. از آوردن گلدان های گل که حاوی خاک هستند خودداری فرمایید .
17. در طول حضور در بیمارستان از شستشوی مکرر دست های خود غافل نشوید .
18. به علت ارائه آموزش های لازم در زمینه مراقبت از بیمار به همراه ترجیحاً بیمار یک همراه داشته باشد و از تعویض مکرر همراه در حد امکان خودداری شود .
19.برنامه مربوط به درمان خود را از پزشک و پرستار خود سوال کنید .
20.پانسمان بیمار را دستکاری نکنید .
21.بدون مشورت و اجازه پرستار به بیمار مواد خوراکی یا غذا ، نوشیدنی ویا آب ندهید و وی را از تخت خارج نکنید .
22.محافظ تخت همواره بالا باشد .
23.سیم و قطعات دستگاه های برقی را دستکاری نکنید .
24.سطل های زردرنگ مخصوص زباله های عفونی و آلوده است . سطل های آبی رنگ مخصوص زباله های معمولی است .
25.از قرار دادن پتو و لوازم شخصی روی زمین خودداری کنید .
26.بهتر است اشیاء قیمتی را در خانه بگذارید یا به نزدیکان خود تحویل دهید .در صورت مفقود شدن آنها بیمارستان مسئولیتی نخواهد داشت .
27. از رهنمودها و پیشنهادات شما در جهت بهبود کیفیت خدمات درمانی این بیمارستان تشکر و قدردانی می شود .
28.از انجام هر گونه فیلم برداری یا عکس برداری مگر با اجازه کتبی از ریاست بیمارستان خودداری فرمائید.
حفاظت از اموال گیرنده خدمت :
مسئولیت نگهداری از اموال با ارزش بر عهده همراه بیمار می باشد 0 برای بیمارانی که همراه ندارند اموال ایشان جمع آوری و صورتجلسه تهیه می شود و در صورت مراجعه همراهان به دفتر پرستاری بعد از ارائه رسید و کارت شناسایی بیمار ، اموال تحویل می گردد 0 در صورت فوت بیمار ، چنانچه متوفی همراه نداشته باشد اموال همراه جسد تحویل مراجع قضایی داده می شود 0
تحویل البسه بیمارستانی :
پس از پذیرش ، ساک لباس بستری و لوازم مربوطه در بخش در بدو ورود به بیمار تحویل داده می شود .
شناسایی رده های مختلف کارکنان :
کارکنان گروه های مختلف را می توانید با پوشش و کارت شناسایی آنها شناسایی نمایید .پوستر پوشش کارکنان در راهرو بخش های بستری ، سالن های انتظار اصلی جهت اطلاع شما نصب می باشد0
فصل ششم : فلوچارت و نحوه پذیرش و ترخیص بیماران در روز و شب:
فلوچارت پذیرش سرپایی
(پیوست شماره 1)
فلوچارت پذیرش بستری بیمار
(پیوست شماره 2 )
فلوچارت ترخیص در شیفت صبح
(پیوست شماره 3)
فلوچارت ترخیص در شیفت شب و روزهای تعطیل
(پیوست شماره 4)
▒ فصل هفتم : ضمائم
نقشه بیمارستان تخصصی خانواده
پیگیری امور بیماران
▒ فصل هشتم :بخش های بستری بیمارستان و امکانات آن
بخش جراحی مردان:
بخش جراحی مردان در ساختمان مرکزی شماره 18 ، طبقه اول واقع شده است . این بخش در سال 1381 افتتاح گردید و دارای 13 تخت فعال می باشد که شامل 4 اتاق خصوصی ، 3 اتاق دوتخته و 1 اتاق سه تخته است . کلیه بیمارانی که کاندیدای اعمال جراحی همچون جراحی انواع تومورها ، جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات ، جراحی ارتوپدی ، جراحی گوش و حلق و بینی ، ERCP و دیگر جراحی های عمومی و تخصصی می باشند در این بخش بستری می گردند .
بخش دپارتمان بین الملل :
بیمارستان تخصصی خانواده با توجه به رسالت و سیاست های سازمانی خود از سال 1393 تصمیم به تاسیس و راه اندازی دپارتمان پذیرش بیماران بین الملل (IPD)گرفت .
بخش بستری این دپارتمان در طبقه اول ، بال جنوبی بخش جراحی مردان واقع می باشد و شامل 6 اتاق ویژه ، لابی مجزا ، منو غذایی باز ، خدمات ویژه هتلینگ با امکانات ویژه جهت رفاه هر چه بیشتر بیماران می باشد .
دپارتمان IPD آماده پذیرش بیماران خارجی گرامی می باشد .
بخش جراحی زنان و اطفال:
بخش جراحی زنان در ساختمان مرکزی شماره 18طبقه دوم واقع شده است. این بخش دارای 21 تخت فعال بوده که شامل 5 اتاق خصوصی ، 5 اتاق دوتخته و یک اتاق سه تخته و 3 اتاق ویژه می باشد .
بیماران تحت اعمال جراحی زیبایی ، ارتوپدی ، گوش و حلق و بینی ، جراحی های ارولوژی ، جراحی اعصاب ، انواع تومورها و جراحی های عمومی در این بخش بستری می شوند . در بخش مربوطه پذیرش اطفال که تحت عمل جراحی قرار می گیرند نیز صورت می پذیرد .
بخش مامایی :
بخش مامایی در طبقه سوم ساختمان مرکزی شماره 18 واقع شده است . این بخش در بهمن ماه 1385 افتتاح گردید و دارای 21 تخت فعال شامل 5 اتاق خصوصی ، 2 اتاق ویژه ، 4 اتاق دوتخته و2اتاق سه تخته است . این بخش ارائه خدمات به مراجعان با زایمان طبیعی و سزارین ،اعمال جراحی زنان و یا مراقبتهای دوران حاملگی را بر عهده دارد . در این بخش طرح (Rooming) قرارگرفتن مادر و نوزاد در کنار هم از ابتدای تولد اجرامی شود . سیستم مداربسته جهت آموزش شیردهی ، مراقبت های بعد از زایمان ، بهداشت نوزادان و مراقبت های دوران نوزادی وجوددارد .
بخش ویژه نوزادان ( NICU ):
بخش ویژه نوزادان در طبقه همکف ساختمان مرکزی شماره 18 روبروی بخش اورژانس با 6 تخت واقع شده است. این بخش جهت ارائه خدمات ویژه پزشکی و پرستاری به نوزادان نیازمند مراقبت ویژه طراحی شده است و دارای کلیه امکانات و تجهیزات به روز مثل تخت های پیشرفته NICU ، ونتیلاتور و دستگاه های تنفسی ، مانیتورینگ قلب ، فتوتراپی ، وارمر ، نبولایزر ، پمپ انفوزیون و پمپ سرنگ و … می باشد .
همزمان با در نظر گرفتن شرایط مناسب برای نوزادان محلی برای حمایت مادران با تسهیلات کافی در نظر گرفته شده است .
نظر به اینکه انجام تست سنجش شنوایی برای نوزاد مهم و اجباری است ، جهت رفاه حال والدین این تست در بیمارستان خانواده توسط کارشناس شنوایی سنجی طبق تاریخهای ارائه شده به شما انجام می گردد . لذا هزینه آن هنگام ترخیص مادر و نوزاد اخذ می گردد . و زمان مراجعه جهت انجام تست نیاز به پرداخت هزینه نمی باشد . در صورت تمایل به انجام تست شنوایی در مرکز دیگر با ارائه جواب هزینه عودت داده خواهد شد .
بخش اورژانس:
بخش اورژانس در طبقه همکف ساختمان مرکزی شماره 18 واقع شده است . اورژانس دارای یک سالن بستری که شامل 6 تخت بزرگسال و یک تخت اطفال ، اتاق اعمال جراحی سرپایی و پانسمان ، اتاق تریاژ ، اتاق احیاء ، اتاق نوار قلب ، اتاق تزریقات خواهران و برادران می باشد. علاوه بر موارد یاد شده در صورت نیاز به سایر تخصص ها جهت بیماران از پزشکان آنکال دعوت به همکاری می گردد .
لازم به توضیح است که صرفا” بیماران اورژانسی در اورژانس پذیرش گردیده و تفکیک بیماران به عهده پرستار تریاژ و پزشکان می باشد .
در بخش اورژانس تجهیزات و داروهای کامل جهت احیا بیماران بدحال بر اساس استانداردهای معاونت درمان وجود دارد .
ساعات کار اورژانس بیمارستان به صورت شبانه روزی و 24 ساعته می باشد .
بخش جراحی2 :
این بخش در ساختمان مرکزی شماره 18 در طبقه همکف ، جنب اورژانس و روبروی بخش نوزادان واقع شده است . دارای سه اتاق خصوصی و سه اتاق دوتخته (جمعا 9 تخت ) می باشد.این بخش آماده سازی بیماران جهت عمل جراحی و هم چنین مراقبت از بیماران بعد از عمل جراحی را بر عهده دارد .
بخش اتاق عمل زنان :
اتاق عمل زنان در طبقه همکف ساختمان مرکزی منتهی الیه سالن سمت راست از درب ورودی واقع شده است . اتاق عمل زنان در مجاورت زایشگاه قراردارد و شامل سه اتاق عمل و ریکاوری می باشد وکلیه همکاران شاغل در این بخش از همکاران خانم می باشند.اتاق عمل زنان در شیفت های صبح وعصر آماده ارائه خدمت می باشد .
بخش ICU :
بخش ICU درسال 1385 افتتاح گردید .بخش ICU در طبقه اول ساختمان مرکزی منتهی الیه سالن سمت راست از درب ورودی می باشد . این بخش دارای 7 تخت فعال و 1 تخت ایزوله می باشد .
هر تخت دارای تشک مواج ، دستگاه ساکشن ، ونتیلاتور و پمپ انفوزیون اختصاصی می باشد .
بخش مجهز به سیستم مانیتورینگ سنترال ، سیستم اکسیژن رسانی سنترال ، دستگاه رادیولوژی پرتابل ، اکو قلب ، سونوگرافی و دستگاه اندازه گیری گازهای خونی می باشد .
بخش اتاق عمل جنرال:
اتاق عمل جنرال در ساختمان مرکزی طبقه دوم منتهی الیه سالن سمت راست درب ورودی ساختمان واقع شده است .
اتاق عمل جنرال شامل چهار اتاق عمل می باشد که یک اتاق به عنوان اتاق عمل هوشمند با 3 مانیتورینگ و به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات می باشد . در حال حاضر در زمینه های تخصصی ذیل فعالیت دارد :
1. جراحی مغزو اعصاب
2.جراحی زیبایی (رینوپلاستی ، ماموپلاستی ، ابدومینوپلاستی )
3.جراحی ارتوپدی
4. جراحی گوش وحلق و بینی
5. لاپاراسکوپی
6. جراحی ستون فقرات
7. جراحی کلیه و مجاری ادرار
8. جراحی موضعی
9. جراحی اطفال و جراحی دندان پزشکی اطفال
10. جراحی های عمومی
بخش زایشگاه:
بخش زایشگاه در سال 1385 افتتاح گردید . این بخش در طبقه همکف ساختمان مرکزی و در مجاورت اتاق عمل واقع شده است . بخش زایشگاه شامل ادمیت زایشگاه ، اتاق قبل از عمل ، اتاق زایمان بدون درد ، سه اتاق زایمان ، اتاق لیبر ، اتاق مراقبت های ویژه و باغ مادران می باشد .کلیه همکاران شاغل در این بخش همکار خانم می باشند لذا بیماران در کمال آرامش در این بخش بستری می شوند .
بخش داخلی:
بخش داخلی در طبقه اول ساختمان قلب امام رضا واقع شده است . دارای 10 تخت فعال می باشد که به بیماران داخلی ، گوارش ، ریه ، خون و داخلی اعصاب سرویس می دهد .در طبقه پایین همین بخش برونکوسکوپی ، کولونوسکوپی و آندوسکوپی موجود می باشد .
بخش CCU:
بخش CCu در طبقه اول ساختمان قلب امام رضا واقع شده است که دارای 6تخت فعال بوده و به بیمارانی که نیاز به مراقبت های ویژه قلبی دارند سرویس های لازم را ارائه می دهد . تجهیزات این بخش شامل : مانیتور سانترال و محیطی ، دستگاه الکتروشوک ، دستگاه رادیولوژی سیار ، اکسیژن مرکزی ، تشک مواج ، پمپ انفوزیون ، پیس میکر ، نوارقلب و ساکشن سیار و مرکزی می باشد . همچنین بخش مربوطه مجهز به کلیه داروها و تجهیزات مورد نیاز جهت احیای قلبی ریوی مطابق استانداردها می باشد . در طبقه پایین همین بخش اکوی قلب و تست ورزش نیز انجام می شود .
▒ فصل نهم :اطلاعات مورد نیاز بیماران بستری شامل :
1-نحوه دسترسی به پزشک معالج :
بیمار میتواند در هر ساعت از شبانه روز با پزشک معالجش به صورت تلفنی ارتباط برقرار نماید .پزشک می بایست روزانه بیمار را ویزیت نماید .در روز ترخیص حتما خودش جهت ترخیص بر بالین بیمار حضور مییابد تا اطلاعت لازم را شخصا به بیمار بدهد .
2-نحوه دسترسی به پرستار :
پرستاران بیمارستان در زمان پذیرش بیمار ضمن خوش آمدگویی ومعرفی خود به عنوان پرستار بیمار ،به بیمار یاد آور میشود در صورت داشتن هر گونه کاری به پرستار خود مراجعه کنند ودر صورت داشتن کار ضروری با زدن زنگ احضار پرستار به غیراز شیفت شب (از ساعت 10 شب به بعد)پرستار مسئول بیمار بر بالین بیمار حضور خواهد یافت .